Klik hi

ALGEMENE VOORWAARDEN ZORGVERLENING, HULPVERLENING en/of
ONDERSTEUNING

1. Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de tussen Cliënt en Daniel Hup , bij
Moda’s gesloten overeenkomst (hierna: “Overeenkomst”) met betrekking tot zorgverlening,
hulpverlening en/of ondersteuning.

2. Inhoud zorg/hulp/ondersteuning
1. Daniel Hup , stelt in samenspraak met Cliënt een plan (hierna: “Plan”) op waarin de
Zorg (hierna: “Zorg/hulp/ondersteuning“) die aan Cliënt wordt geboden nader is
uitgewerkt.

2. Daniel Hup kan alleen een Plan opstellen indien Cliënt een indicatie of beschikking
heeft voor de te bieden Zorg/hulp/ondersteuning. In de Overeenkomst staat
beschreven voor welke Zorg Cliënt een indicatie of beschikking heeft en welke Zorg
door Daniel Hup aan Cliënt wordt geboden. Het Plan beschrijft de Zorg die valt
binnen het kader van de indicatie of beschikking. Eventuele aanvullende diensten
kunnen apart worden overeengekomen.

3. In het Plan staat in ieder geval beschreven:
- de doelen van de Zorg/hulp/ondersteuning;
- de inzet van Daniel Hup ;
- of en hoe vrijwilligers / mantelzorgers bij de Zorg zijn betrokken;
- hoe en wanneer de hulp/zorg/ondersteuning wordt geëvalueerd;
- wat de behoeften zijn van de Cliënt;

4. Voorafgaand aan het opstellen van het plan wordt met Cliënt besproken wat zijn of
haar wensen zijn ten aanzien van de Zorg/hulp/ondersteuning.

5. Daniel Hup en Cliënt treden met elkaar in overleg over een aanpassing van het Plan
indien dat noodzakelijk is. Dat is in ieder geval, maar niet uitsluitend, zo wanneer:

- Daniel Hup geen of gedeeltelijk of geheel geen vergoeding meer ontvangt van
de zorgverzekeraar/gemeente of anderszins voor de Zorg als beschreven in het
Plan, bijvoorbeeld omdat de indicatie of beschikking eindigt, wordt aangepast,
wordt ingetrokken of anders geheel of gedeeltelijk wordt beëindigd;
- de zorg-, hulp- of ondersteuningsvraag zich zodanig ontwikkelt dat deze niet
meer valt binnen de grenzen van de indicatie of beschikking en/of het Plan
en/of de mogelijkheden aan Zorg die Daniel Hup kan bieden.

3. Kwaliteit
1. Daniel Hup zorgt ervoor dat de Zorg die wordt geboden kwalitatief goed is. Dat
betekent dat deze:
- veilig, doeltreffend, doelmatig en cliëntgericht wordt verstrekt;
- afgestemd is op de reële behoefte van Cliënt en op andere vormen van
zorg of hulp die Cliënt ontvangt;
- verstrekt wordt in overeenstemming met de op Daniel Hup
verantwoordelijkheid, voortvloeiend uit de professionele standaard;
- verstrekt wordt met respect voor en met inachtneming van de rechten van
Cliënt.

2. Daniel Hup kan voor de Zorg derden (o.a. onderaannemers, opdrachtnemers, zzp’ers
etc.) inzetten. Indien Daniel Hup derden inzet, zorgt zij ervoor dat deze derden
eveneens kwalitatief goede ondersteuning bieden.
3. Indien Cliënt ook ondersteuning of zorg ontvangt van een andere organisatie, streeft
Daniel Hup naar een goede onderlinge afstemming met die andere aanbieder, mits
Cliënt daarvoor toestemming heeft gegeven.

4. Klachten
1. Indien Cliënt een klacht heeft over de Zorg, dan kan zij daarvoor bij Daniel Hup
terecht. Daniel Hup zal zich inspannen in onderling overleg met Cliënt tot een
oplossing te komen.

2. Daniel Hup informeert Cliënt daarnaast over haar klachtenregeling, waarin staat
beschreven hoe de klachtenafhandeling bij Daniel Hup is geregeld.

5. Informatie
1. Daniel Hup verstrekt aan Cliënt alle informatie die Cliënt redelijkerwijs nodig heeft in
het kader van de Zorg. De informatie wordt verstrekt op een manier die voor Cliënt
begrijpelijk is.
2. Cliënt verstrekt Daniel Hup alle (schriftelijke) informatie die voor Daniel Hup belangrijk
kan zijn voor het verlenen van de Zorg. Cliënt zorgt ervoor dat die informatie volledig
en juist is.

6. Dossier en Privacy
1. Daniel Hup houdt een dossier bij van de Zorg aan Cliënt. Het dossier bestaat ten
minste uit het Plan, de Overeenkomst en deze algemene voorwaarden.

2. Cliënt heeft recht op inzage in het dossier en krijgt daarvan indien gewenst een
afschrift.

3. Daniel Hup gaat zorgvuldig om met de gegevens van Cliënt en neemt de
privacywetgeving in acht, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming en
de Uitvoeringswet AVG.

4. Daniel Hup verstrekt geen informatie over de Zorg van Cliënt aan derden, (zijnde
personen niet direct bij de Zorg betrokken) behalve wanneer Cliënt daar toestemming
voor heeft gegeven en behalve gevallen waarin Daniel Hup daar op grond van wet-
en regelgeving toe bevoegd of verplicht is.

7. Annuleren / No-show
1. Als de Cliënt geen gebruik wil of kan maken van de afgesproken Zorg, laat Cliënt dit
uiterlijk 12 uur voor de geplande start van de Zorg aan Daniel Hup weten.

2. Indien de termijn die in het vorige lid wordt genoemd niet in acht wordt genomen dan
behoudt Daniel Hup zich het recht voor om een no-show tarief in rekening te brengen
aan de cliënt van bestaande uit het volledige bedrag dat Daniel Hup door de niet-
tijdige annulering misloopt.

8. Vergoeding van de Zorg/hulp/ondersteuning
1. Cliënt is Daniel Hup vergoeding verschuldigd voor de geleverde Zorg voor zover deze
niet rechtstreeks door de zorgverzekeraar of gemeente of anderszins aan Daniel Hup
wordt voldaan. Cliënt is gehouden tot de betaling aan Daniel Hup van alle kosten die
Daniel Hup om welke reden dan ook niet van de zorgverzekering, gemeente c.q. een
andere financier vergoed krijgt.
2. Het kan zijn dat Cliënt een eigen bijdrage verschuldigd is. Cliënt is zelf
verantwoordelijk voor de betaling van de eigen bijdrage.
3. Als Cliënt naast de Zorg die in het Plan is beschreven ook aanvullende diensten
afneemt van Daniel Hup dan komen deze aanvullende diensten voor rekening van
Cliënt. Aanvullende diensten worden alleen geleverd indien Cliënt en Daniel Hup dat
gezamenlijk hebben afgesproken.

9. Einde Overeenkomst
1. De Overeenkomst eindigt in geval van de hierna genoemde omstandigheden en op
de hierna genoemde momenten:
a. Met wederzijds goedvinden.
b. Door middel van schriftelijke opzegging door de Cliënt met inachtneming van
een opzegtermijn van 1 maand.
c. Bij het overlijden van Cliënt of Daniel Hup.
d. Wanneer de indicatie of beschikking tot het leveren van Zorg geheel of
gedeeltelijk verloopt, wordt ingetrokken of anderszins eindigt.
e. Wanneer de overeenkomst tussen Daniel Hup en de zorgverzekeraar,
gemeente of anderszins eindigt.
f. Indien het doel geformuleerd in het Plan is bereikt.

g. Door middel van schriftelijke opzegging door Daniel Hup indien er sprake is
van een gewichtige reden. Hier is in ieder geval maar niet uitsluitend sprake
van in de volgende gevallen:
i. Cliënt komt essentiële plichten of regels niet na, ook niet na
herhaaldelijk (schriftelijk) aandringen of waarschuwen door [Naam
Zelfstandige].
ii. Door toedoen van Cliënt of naasten ontstaat een zodanig situatie dat
voortzetting van zorgvuldige Zorg van Cliënt ernstig wordt bemoeilijkt.
iii. Vanwege organisatorische of budgettaire redenen kan de
zorgbehoefte van Cliënt niet langer op een verantwoorde manier
worden gegarandeerd.
iv. Nakoming van de Overeenkomst kan in redelijkheid niet meer van
Daniel Hup worden gevergd.

2. Indien Daniel Hup de Overeenkomst opzegt zal zij, indien Cliënt dit wenst en indien
dit noodzakelijk is, behulpzaam zijn bij het vinden van een alternatieve aanbieder.

er om een tekst te typen.